{$left_container}

19 augusti 2011

Mobila konsumenten - den givmilda typen?


I spåren av en allt mer medveten konsument som har koll på utsläpp, ekologisk odling, ingredienserna i maten och så vidare har även välgörenhetsorganisationerna fått ett uppsving. Galor i tv och kampanjer från en uppsjö av organisationer bidrar till att öka uppmärksamheten kring behjärtansvärda ändamål. Även den mobila konsumenten har nu fått flera enkla vägar att lätta sin (digitala) plånbok. I Apples appstore finns redan i dag en uppsjö med applikationer till iPhone varigenom man kan skänka pengar. Den senaste i raden kallas Snooze och lanseras av amerikanska LetGive, http://www.letgive.com. Snooze funker helt enkelt så att varje gång du ”snoozar” ditt larm på morgonen så lägger applikationen 25 cent i en pott som du sedan i slutet av månaden kan bestämma om, hur mycket och till vem du ska skänka dina pengar.  Mycket enkelt och en variant som troligtvis kommer att få många efterföljare. Till exempel kan man tänka sig en applikation kopplat till när man motionerar. För varje kilometer man springer så skänker man X öre till någon organisation. Vore klockrent för t ex Tjejmilen eller liknande. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida