{$left_container}

30 januari 2007

Öppettiderna måste förbättras i framtiden

Butiker måste bli bättre på att anpassa sina öppettider till sina kunders naturliga livsmönster. Kunderna har tid över för att shoppa eller att få tjänster såsom klippning utförda under den tid de inte arbetar.

De flesta arbetar mellan 9 och 18 måndag till fredag, således borde butiker anpassa sina öppettider så att de kan fånga upp kunder utanför dessa tider. Genom att ha öppet en extra timme fram till 19 på vardagar samt ha öppet under söndagar kan butiker öka sina intäkter.

Förslagsvis kan de öppna senare på morgonen under vardagar, samt hålla stängt på måndagar istället för söndagar. Även antalet företag med fasta telefontider borde minska framöver. I vissa branscher, t.ex. vården, kan det vara berättigat med fasta telefontider men i de flesta branscher borde företagen vara tillgängliga under hela dagen för att tjäna sina kunder.

Gustav Gorecki

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida