Offensiv kundvård
Förra veckan skrev jag några rader om den svenske generalagenten som hade dålig koll på vad den amerikanske kollegan redan hade meddelat på olika fotocommunities. Mera offensiv tycks en av de stora fotowebbutikerna, Cyberfoto, vara. På en fråga om objektivet meddelar de "med vändande mail", att de ännu inte har några uppgifter om leveranstid och pris i Sverige, men att de nu lagt upp en sida med beskrivning på sin hemsida där de kommer att fylla i mer info så fort de får den. Företaget skickar också en direktlänk så att jag "själv kan hålla utkik".
Ett lika enkelt som smart sätt att skapa en relation med potentiella kunder redan innan man själv fått information de "vanliga" vägarna. På så sätt håller de kundernas intresse vid liv och lockar också in kunderna på den egna hemsidan (med "risk" för spontanköp). De kan också vara rätt säkra på att få de första beställningarna när väl produkten släpps officiellt
Leif Jansson
Förra veckan skrev jag några rader om den svenske generalagenten som hade dålig koll på vad den amerikanske kollegan redan hade meddelat på olika fotocommunities. Mera offensiv tycks en av de stora fotowebbutikerna, Cyberfoto, vara. På en fråga om objektivet meddelar de "med vändande mail", att de ännu inte har några uppgifter om leveranstid och pris i Sverige, men att de nu lagt upp en sida med beskrivning på sin hemsida där de kommer att fylla i mer info så fort de får den. Företaget skickar också en direktlänk så att jag "själv kan hålla utkik".
Ett lika enkelt som smart sätt att skapa en relation med potentiella kunder redan innan man själv fått information de "vanliga" vägarna. På så sätt håller de kundernas intresse vid liv och lockar också in kunderna på den egna hemsidan (med "risk" för spontanköp). De kan också vara rätt säkra på att få de första beställningarna när väl produkten släpps officiellt
Leif Jansson
0 kommentarer:
Skicka en kommentar
Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]
<< Startsida